Usuaris de Fundació Hestia s’inicien en ioga

Asanes, respiració i meditació a la ciutat, però envoltats de natura i atapeïts pel cant dels ocells. Així es va desenvolupar la primera sessió del taller de ioga de la Fundació Hèstia. L’activitat va tenir lloc a les instal·lacions que la Fundació té a Barcelona, ​​al peu de la serra de Collserola, i va ser dirigida per Anna.

La instructora de ioga va ser l’encarregada de guiar els usuaris de Fundación Hestia en una sessió concebuda com un espai per fomentar l’autonomia i la mobilitat física i connectar amb la naturalesa de forma individual, relaxant la ment i el cos, amb els beneficis que això també implica per a les persones en l’àmbit de la salut mental.

“Feia temps que no feia ioga, tinc moltes ganes, però crec que és millor començar al nivell bàsic i anar pujant”, explicava Octavio, un dels participants a la sessió que persegueix també “potenciar la responsabilitat i el compromís de seguir una continuïtat en les activitats i crear cohesió de grup”, destaquen a Fundación Hestia.

Activitat física i salut mental

La inclusió del ioga a les activitats dels usuaris de Fundació Hestia entronca perfectament en una de les línies de treball que desenvolupa aquesta entitat especialitzada en persones en situació de vulnerabilitat. La Fundació Hestia fa temps que potencia les accions de sensibilització sobre activitat física i salut mental, entre elles #MatealEstigma, un abordatge que també s’ha tingut en compte en alguns dels projectes de recerca recolzats per la Càtedra Hèstia.