Acció tutelar: inauguració d’horts urbans i pla d’activitats 2022

Sostenibilitat, aprenentatge i gaudi. Fundació Hestia ha inaugurat Horts Urbans, un projecte protagonitzat principalment pels usuaris, el primer vinculat directament al Pacte pel Clima de les fundacions espanyoles, al qual l’entitat s’ha sumat recentment i que implica la realització d’accions socials i mediambientals.

La seu de la Fundació Hèstia a la plaça de Karl Marx de Barcelona va ser l’escenari de presentació del projecte que desenvolupem juntament amb l’Escola Viver de Castell de Sant Foix. Un coordinador i alguns dels seus alumnes ens van mostrar com començar el nostre projecte d’hort urbà, a més d’aconsellar-nos sobre el seu funcionament. Un cop acabada l’explicació, va fer-se la presentació del Pla d’Activitats 2022.

Recollit en un tríptic que es va lliurar a cada assistent, el pla es va llegir en veu alta per tal de detallar activitats com la visita al Park Güell al març, els tallers i la festivitat de Sant Jordi a l’abril, la sortida al Jardí Botànic de Montjuïc al maig, la benvinguda a l’estiu al juny amb un dinar a la platja o gaudir d’un dia al Tibidabo i de les preuades Festes de Gràcia durant el juliol i l’agost, respectivament.

Una sortida a cavall al setembre, la festivitat més terrorífica a l’octubre, l’excursió al Montseny al novembre i el taller nadalenc i un dinar al mes de desembre, completen el programa que inclou també activitats mediambientals, com ara una recollida d’escombraries a la platja de la Barceloneta i la visita a Mel Vida per conèixer més a fons el món de les abelles i la importància de la pol·linització.

La presentació d’Horts Urbans va concloure amb un dinar al sol que va oferir un espai per relacionar-se i compartir els uns amb els altres, mostra de les “moltes ganes de gaudir duent a terme aquest sense fi d’activitats, per tal de gaudir del 2022 dalt de tot”, segons destaca l’equip tutelar de Fundación Hestia.