Albacete i Alginet inauguren el #MatealEstigma 2022

Bueno Arenas Albacete Basket i Safir Fruits Alginet han estat els dos equips que han protagonitzat les primeres accions del #MatealEstigma el 2022. L’equip manxec va signar al costat del mural pintat a l’exterior del Pavelló Menorca, sumant-se així al lema d’aquesta temporada “Salut mental, un dret necessari. Demà pots ser tu”. Ho va fer amb motiu del partit disputat contra Hestia Menorca el passat 15 de gener amb què s’inaugurava la segona volta de la lliga regular enmig d’un clima molt distès i amb un Víctor Moreno, ex de l’equip menorquí, bon coneixedor del projecte de sensibilització que impulsen l’equip i la Fundació Hestia.

Per la seva banda, Safir Fruits Alginet va rebre la bufanda #MatealEstigma just abans del partit del 23 de gener que els enfrontava a Hestia Menorca. Els alginetins també van aprofitar la seva visita a Menorca a la primera volta per signar al costat del mural, existint la voluntat de poder dur a terme una activitat més participativa en terres valencianes, descartada ara per la situació epidemiològica.

#MatealEstigma

#MatealEstigma és un projecte esportiu i social orientat a promocionar l’esport com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu i visibilitzar la malaltia mental i posicionar-se en la lluita contra l’estigma. En el marc d’aquest projecte, la Fundació Hestia va assumir el 2018 el patrocini del Club Bàsquet Menorca, que juga des de llavors sota el nom d’Hestia Menorca i col·labora en el desenvolupament d’aquesta iniciativa de sensibilització.

Des dels seus inicis, #MatealEstigma ha comptat amb la col·laboració d’equips de LEB Plata, categoria en què competeix l’equip menorquí. Aquesta temporada, a més del Bueno Arenas Albacete Basket i el Safir Fruits Alginet, s’han sumat al #MatealEstigma Decolor Fundación Globalcaja La Roda, Herbalife Gran Canaria B, Mi Arquitecto Benicarló i ZTE Real Canoe NC. Així mateix, el projecte es va integrar a La Marató de TV3 dedicada aquest any a la salut mental.

Balanç #MatealEstigma 2018-2021