Fundació Hestia s’uneix a La Marató amb #MatealEstigma i decoració nadalenca

Nosaltres pintem murs per la salut mental, ells els trenquen. Fundació Hestia i Hestia Menorca  s’han sumat a La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio dedicada a la seva trentena edició a la salut mental. Les dues entitats han col·laborat per vincular la seva pintada de mural #MatealEstigma i un taller de decoració nadalenca a la iniciativa que promou la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals per sensibilitzar sobre les malalties que tracta el programa i
enfortir la investigació biomèdica d’excel·lència, un objectiu compartit amb la Fundació Hestia que, aquesta mateixa setmana ha lliurat les seves Beques i Premis Hestia 2021.

La pintada #MatealEstigma va tenir lloc el 15 d’octubre passat a l’exterior del Pavelló Bintaufa, a Maó, i, per tercer any consecutiu, va comptar amb la participació d’Hèstia Menorca i d’usuaris i professionals de dispositius de salut mental de l’illa balear. Des de llavors i fins al partit disputat ahir contra el CB Cornellà, equips de la LEB plata, categoria en què juga Hestia Menorca, seguidors d’aquesta competició i representants de diferents institucions menorquines han signat al costat del mural i/o han fet un donatiu.

A més, usuaris i usuàries de Fundació Hestia van dur a terme un taller de decoració nadalenca feta a mà el 2 de desembre passat. Els articles elaborats es van posar a la venda a diferents centres sociosanitaris amb l’objectiu de col·laborar amb La Marató 2021 aportant els diners recaptats.

La col·laboració de totes les persones que s’han sumat al #MatealEstigma des de l’inici de la temporada i al taller de decoració, i el suport afegit de Fundació Hestia han permès aportar a La Marató una quantitat que es desvetllarà al llarg del programa especial que TV3 emetrà el 19 de desembre a partir de les 9.30 hores.