El mural #MatealEstigma 2021 ja llueix al Pavelló Menorca

I en van tres. Un nou mural #MatealEstigma adorna els exteriors del Pavelló Menorca. Gairebé un centenar de persones van participar en la pintura d’un mural dissenyat sobre la base de l’obra guanyadora al II Concurs de Dibuix #MatealEstigma i al lema del Dia de la Salut Mental d’aquest any “Salut Mental, un dret necessari. Demà pots ser tu”.

Membres de l’Hestia Menorca, usuaris i professionals de dispositius de salut mental dependents de l’Àrea de Salut de Menorca i del Consell; Bàrbara Torrent, Miquel Àngel Maria Ballester i Josep Juaneda, consellers de Benestar Social, Esport i Medi Ambient i Reserva de Biosfera, respectivament; Hector Pons, alcalde de Maó, i el regidor d’Esports, Carlos Montes; l’alcaldessa de Sant Lluís, Carol Marquès, i la regidora d’Afers Socials, van sumar pinzellades per pintar un mural que, com ja passés el 2019, va rematar l’IES Cap de Llevant, concretament una docent i alumnes del grau d’Atenció a Persones en Situació de Dependència.

Alguns dels participants van deixar la seva firma al costat del mural, expressant així la seva adhesió a la reivindicació d’entendre la salut mental com un dret necessari, mentre que totes aquelles persones que ho van desitjar es van acostar Pavelló Menorca el diumenge, 17 d’octubre, coincidint amb el partit entre Hestia Menorca i Safir Fruits Alginet, per signar i fer una aportació a favor de la investigació en salut mental que es destinaria a “La Marató de TV3”. Aquesta iniciativa es podria repetir en propers partits.

A més de pintar, els assistents van poder veure l’exposició fotogràfica “Jo no sóc el meu diagnòstic”, que s’ha traslladat des de l’hospital Mateu Orfila al Pavelló Menorca, on quedarà instal·lada, juntament amb els dibuixos presentats al concurs. Per la seva banda, Cadena Ser va acostar la jornada als oients menorquins amb un programa en directe des de Bintaufa, que va centrar la temàtica en la salut mental i com abordar-la des de diferents àmbits.

Una activitat molt compartida

La pintada de mural és una iniciativa impulsada per la Fundació Hestia i Hestia Menorca en el marc del #MatealEstigma, el projecte de sensibilització sobre activitat física i salut mental vinculat al patrocini del Club per part de la Fundació.

Novament, la seva execució ha comptat amb el suport tècnic i els materials proporcionats per Comercial Caules, corresponent l’esbós del mural a Laura Garcés, usuària de la Fundació Hèstia. Així mateix, Àrea de Salut de Menorca, Consell i Ajuntament de Maó han col·laborat en aquesta activitat que ha servit per clausurar les Jornades de Salut Mental de Menorca 2021.