Concurs #MatealEstigma “Coronavirus, salut mental i benestar: una prioridad global”

Fundació Hestia, Hestia Menorca i dispositius de Salut Mental dependents de l’Àrea de Salut de Menorca, el Consell Insular de Menorca i la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca organitzen el Concurs de Dibuix #MatealEstigma “Coronavirus, salut mental i benestar: una prioritat global” amb la vista posada en el Dia Mundial de la Salut Mental 2020.

Animar la reflexió i la creativitat al voltant del coronavirus i la salut mental, i la importància de no augmentar l’estigma de les persones amb malaltia mental, més vulnerables en situacions de crisi sanitària com la que vivim;  sensibilitzar la població donant a conèixer els dibuixos presentats; i, seleccionar una imatge per celebrar el DMSM 2020 a Menorca és el triple objectiu d’aquesta convocatoria.

El concurs estableix una doble categoria– fins a 18 anys i de 18 endavant- i els interessats poden enviar el seu dibuix entre el 14 i el 30 de setembre a administracion@hestiafundacion.org. Pots consultar les bases de el concurs en aquest enllaç i descarregar aquí l’autorització que has d’adjuntar si ets menor de edad.

Un jurat, integrat per un representant de les entitats organitzadores, seleccionarà un dibuix per cadascuna de les categories, podent-se usar qualsevol d’ells per il·lustrar / animar la celebració de l’DMSM 2020 a Menorca. Els autors dels dibuixos premiats seran obsequiats amb un abonament per a la temporada 2020-2021, una samarreta i una bufanda de l’Hestia Menorca.

Si la situació epidemiològica ho permet, els dibuixos guanyadors i la resta dels presentats, s’exposaran amb motiu d’aquesta efemèride a l’Hospital Mateu Orfila i el Pavelló Menorca, i, en tot cas, s’aniran compartint a través de les pàgines web i les xarxes socials de les entitats organitzadores, cas del nostre mur virtual que pots veure en aquesta entrada.

Augmentant sinèrgies

“Amb aquesta convocatòria del Concurs de Dibuix #MatealEstigma 2020 pretenem donar continuïtat a la feina conjunta que Fundació Hestia, Hestia Menorca, Àrea de Salut de Menorca, Consell Insular de Menorca i Fundació de Persones amb Discapacitat de Menorca, en la qual s’integren AFEM, TEA i S’Olivera, vam començar l’any passat per tal de sumar esforços per una millor resposta a les demandes que la salut mental origina“, expliquen des de la Fundació Hestia.

Les entitats convocants no han volgut obviar la situació provocada per la irrupció del coronavirus i l’advertència de l’OMS en relació a l ‘ “increment massiu” de problemes de salut mental com a conseqüència de l’aïllament social, el confinament, la por al contagi, les conseqüències econòmiques i la pèrdua d’éssers estimats derivades de la pandèmia. “Esperem que els participants sàpiguen reflectir aquesta realitat i ajudar-nos a reflexionar-hi amb els seus dibuixos”, afegeixen.

(Il·lustració entrada: Adaptació de la imatge dissenyada per Zaca per a les Jornades de Salut Mental de Menorca 2019)

MUR VIRTUAL DELS DIBUIXOS PRESENTATS