Creativitat i convivència en el Sant Jordi de Fundació Hestia

Un any més, la Fundació Hestia ha escrit amb creativitat i convivència la celebració de Sant Jordi. Durant tot el mes d’abril, usuaris i professionals han treballat als tallers dels que van sorgir roses de fang esmaltades i punts de llibre, manualitats que van acompanyar les tradicionals roses naturals a la paradeta el dia de la festa del llibre.

Aquest dia va ser el passat 21, quan la zona enjardinada de la delegació que la Fundació té a Barcelona, ubicada als peus de la serra de Collserola, va acollir una activitat compartida entre usuaris, professionals i voluntaris de l’entitat –unes 45 persones– i els seus “veïns” de la Residencia Hèstia Stauros. A la festa, hi va haver representació de Sant Jordi, cançons, poemes, intercanvi de regals, alegria i satisfacció.

«M’ha agradat molt fer aquest taller, el dia de Sant Jordi m’ho he passat molt bé. El millor-rialles-la sortida que farem amb la resta dels participants dels tallers que anirem a menjar “pescaíto frito”», explicava un dels usuaris, picant l’ullet, davant la perspectiva d’una sortida amb una al·licient especial. També la valoració era positiva per a l’equip tutelar, per al qual «els tallers reforcen el seu compromís, fomenten la mobilitat (han de venir fins aquí), un millor vincle amb la Fundació i altres usuaris. Es treballa la constància, paciència, atenció, conversa, entre d’altres…».

Els beneficis habituals dels tallers es multipliquen en casos com el de Sant Jordi, en relacionar-se els usuaris de la Fundació Hestia amb els de la Residència Hestia Stauros, potenciant així les relacions intergeneracionals, base de diferents activitats no només de l’entitat fundacional sinó dels centres d’Hestia Alliance. També el 2022, es va optar per una celebració conjunta en aquesta mateixa zona enjardinada. La celebració del Dia del Llibre és un dels moments recurrents al pla d’activitats de la Fundació Hestia, que té com a propera fita una sortida al Montseny al maig.

Tags: