El Menjador Social es “desconfina” i torna al menú original d’àpats i socialització

Després de dos anys de mesures sanitàries restrictives,  el Menjador Social de Fundació Hestia torna al seu menú original: aliment i socialització. L’espai, situat en Hestia Gràcia, ha tornat a obrir les seves portes perquè els seus usuaris puguin menjar i gaudir de la mútua companyia en un ambient acollidor i distès.

A la “reinauguració” del passat 4 d’abril, van assistir 18 persones, als qui el personal de cuina els va servir el menjar amb el millor dels somriures. Al seu terme, es va oferir un llenç als assistents perquè, en un exercici de treball en equip, la creativitat que regnava en l’ambient quedés plasmada en una pintura, reivindicativa i colorista, que llueix ara en el propi menjador com a record d’un dia especial.

La sala que alberga el Menjador Social de Gràcia permet, així mateix, romandre després dels menjars per a compartir un cafè, facilitar la xerrada entre els assistents o entretenir-se amb una àmplia varietat de lectures de lliure accés. S’aconsegueix així un espai on fomentar la cultura, la comprensió i el coneixement, propiciar l’intercanvi, a més, de garantir una alimentació regular i equilibrada a persones amb necessitats de subsistència.

Adaptats a la pandèmia

La reobertura del Menjador Social de Gràcia suposa donar per finalitzat la fórmula #Emportat’hoacasa que es va articular quan el Covid-19 va obligar a decretar el confinament i, posteriorment, a implementar nombroses mesures de prevenció.  Amb l’objectiu de continuar procurant una alimentació sana i saludable a persones i famílies amb greus necessitats socials i de subsistència, es va imposar el take away, i els usuaris acudien al centre per a emportar-se el menú.

La solució va resultar satisfactòria fins al punt que Fundació Hestia va oferir als Serveis Socials de l’Ajuntament de Barcelona la possibilitat d’ampliar places en el seu Menjador Social “confinat”. Aquest confinament va tenir lloc poc desprès d’haver-se complit 10 anys de funcionament d’aquest recurs, que, fins novembre de 2019, havia servit més de 60.000 àpats i estat punt de trobada per persones vulnerables del barceloní barri de Gràcia.