El sector fundacional es retroba a #Demos2022

Amb “Filàntrops i solidaris: la ciutadania del bé comú” com a fil conductor s’està desenvolupant a la Casa del Lector de Madrid, la sisena edició del Fòrum de les Fundacions i de la Societat Civil. Després del parèntesi obligat per la pandèmia, #Demos2022 es concep com un lloc de retrobament i reividicació de tot allò que “les fundacions i la filantropia han aportat i poden seguir aportant en el futur immediat, independentment de sectors i tipologia: la seva contribució al bé comú”, segons destaquen des de l’Associació Espanyola de Fundacions, impulsora del fòrum.

#Demos2022 va arrencar ahir a la tarda amb l’esdeveniment de benvinguda i, en la seva segona jornada,- coincident amb el #GivingTuesday, que a Fundación Hestia se celebra amb un partit solidari- desenvolupa un programa que s’obre amb una reflexió general sobre les condicions en què fundacions i filantropia podran realitzar la seva aportació en l’actual context, i la necessitat de deixar de banda la gestió basada en la por i el control, per evolucionar cap a la gestió per confiança.

Tot seguit, el fòrum avançarà en sessions paral·leles i diàleg que permetran abordar diverses temàtiques, des de la crisi d’Ucraïna, a les fundacions pel clima, passant per l’equitat educativa o la transformació de la societat a través de la cultura, per acabar amb el lliurament dels Premis AEF que han recaigut aquest any a Lola Manterola i Diego Megia, fundadors de la Fundació Cris contra el Càncer, a la categoria Iniciativa Filantròpica; Fundació Youth Business Spain (YBS), a la categoria de Col·laboració; Fundació Unitat ELLIS Alacant, a la categoria d’Innovació Social; Fundació Llorente i Cuenca i la campanya Transparents, a la categoria de Comunicació.