Fundació Hestia anima els equips de LEB Plata a pintar el mural #MatealEstigma

Fundació Hestia anima a la resta d’equips de LEB Plata a pintar un mural al·lusiu a la lluita contra l’estigma de la salut mental dissenyat per l’il·lustrador menorquí Juan José Zacarías, Zaca. Aquesta acció s’emmarca en el projecte de sensibilització #MatealEstigma, que implica el patrocini de l’Hestia Menorca per part de la Fundació i la col·laboració d’ambdues entitats en el desenvolupament d’aquest projecte.

En la temporada 2018-2019, més d’un miler de persones , majoritàriament persones amb malaltia mental i les seves famílies, es va beneficiar del #MatealEstigma. A la primera volta de present temporada, a les accions ja desenvolupades l’any passat, s’ha incorporat una nova: la pintada del mural # MatealEstigma.

Hasta moment, la pintada s’ha dut a terme en els pavellons de l’Hestia Menorca i del Jafep Fundació Globalcaja La Roda, els passats 4 i 23 d’octubre, respectivament, amb la participació de jugadors de tots dos equips, pacients i usuaris de diferents dispositius de salut mental, i responsables de la Fundació Hestia i els dos clubs de bàsquet.

Ara, a l’ inici de la segona volta, Hestia Menorca i Fundació Hestia volen animar la resta d’equips de LEB Plata a participar en aquesta iniciativa que, a més, de possibilitar una experiència de coneixement i intercanvi mutu entre el col·lectiu de persones amb malaltia i el món de l’esport, posa el focus en la necessitat de trencar l’estigma associat a la malaltia mental.

La mecànica és senzilla. Els clubs que desitgin participar només han de comunicar-ho a Fundació Hestia i el seu equip s’implicarà a fons perquè el desenvolupament d’aquesta acció incideixi el mínim possible en la dinàmica del club i aglutini el màxim d’entitats i institucions interessades en el món de l’esport i la salut mental.