Fundació Hestia celebra la seva Castanyada amb tocs de Halloween

Celebracions tradicionals entreteixides a la Fundació Hestia. Un total de 60 persones van gaudir el 28 d’octubre passat d’una Castanyada amb tocs de Halloween. Persones tutelades, professionals, estudiants en pràctiques i acompanyants van participar en dues activitats diferents, un taller de decoració artesanal dirigit als usuaris amb menys autonomia, i una gimcana per la muntanya per als més autònoms, sense que faltessin, és clar, les castanyes que es van rostir al jardí, on es va parar també la taula per l’esmorzar.

La jornada es va desenvolupar entre les 9.30 i les 13 hores a les instal·lacions que la Fundació Hestia té a Barcelona, ​​als peus de la serra de Collserola. Al taller del dia de la Castanyada es van elaborar manualitats de decoració amb temàtica de Halloween, servint de colofó ​​a la feina que han realitzat alguns usuaris durant el mes d’octubre per elaborar llums confeccionats amb paper maixé i plantes de l’hort. Mentrestant, la gimcana va comptar amb equips de quatre persones que van passar per quatre proves -endevinalles, joc de mímica, joc de l’arròs i el got, imitació d’animals- totes ambientades en temàtica de Halloween.

La matinal va fer les delícies de totes les persones que hi van participar. “Els tallers que proposeu són molt útils i gens infantils, és una cosa que m’encanta”, emfatitzava Concepción, usuària de la Fundació Hestia, per als responsables dels quals “aquestes activitats grupals són perfectes a l’hora de crear vincle entre els usuaris i també entre usuaris i professionals. És un espai per compartir i desconnectar de la rutina, a més de fomentar-se la cohesió grupal i el treball en equip”.

Pla d’Activitats

Aquesta convicció anima el pla d’activitats que la Fundació Hestia desenvolupa al llarg de l’any amb les persones que tutela. El 2022, aquest pla es va presentar el passat mes de febrer coincidint amb la inauguració dels horts urbans i té en una sortida al Montseny i el taller i la celebració nadalenca les properes fites.