Fundació Hestia presenta la seva iniciativa “Club Social”

Amb la novetat del Club Social i un bon nombre de propostes interessants. Així, s’ha presentat el Pla d’Activitats 2024 de la Fundació Hestia. La presentació va tenir lloc el 31 de gener a la zona enjardinada que l’entitat té a la seva delegació de Barcelona i va comptar amb la participació de 27 persones usuàries, a més dels professionals.

Durant l’acte es va donar a conèixer el calendari -que combina activitats com la bolera, la Castanyada o els tallers de Sant Jordi i Nadal, amb visites a llocs emblemàtics com ara Montserrat, la Colònia Güell o el Tibidabo- i es va aprofitar per sondejar l’interès que tenen les persones usuàries a participar-hi. Entre elles, Luisa, que en conèixer les propostes afirmava «m’encanten totes les activitats, ¡m’hi apunto a tot!».

«L’activitat serveix també per respondre preguntes, resoldre dubtes i inquietuds, és a dir, fer un seguiment de les seves necessitats», apunten des de Fundació Hestia, l’equip de professionals de la qual s’encarrega de supervisar el pla d’activitats i ha introduït aquest any la novetat del “Club Social”, iniciativa que pretén donar molt més protagonisme a les persones usuàries.

Segons expliquen, «la iniciativa estarà destinada a fomentar l’autonomia i millorar les relacions personals entre les persones usuàries. Seria important aconseguir que quedin per anar al cinema, al teatre, als museus, prendre un gelat…únicament amb un petit suport de gestió per part de la Fundació». Amb un objectiu semblant, un grup d’usuaris i usuàries va anar a començaments de l’any passat a la sessió informativa de l’entitat Apropa Cultura.

Fundació Hestia cerca així multiplicar les opcions perquè les persones usuàries es relacionin entre elles i amb l’entorn, potenciant la dignitat, la capacitat i els drets que aquestes ostenten per tal que puguin desenvolupar una vida el més plena i significativa possible.