Fundació Hestia promociona l’activitat física i trasllada el seu projecte #Matealestigma a Esplugues de Llobregat

Persones amb malaltia mental de Barcelona van ser els beneficiaris d’una nova acció del projecte #MatealEstigma de la Fundació Hestia. L’Institut Freedman, un recurs rehabilitat per adecuar l’atenció a aquestes persones en el context de la pandèmia del coronavirus, va acollir una activitat per promocionar l’activitat física com a eina de millora del benestar emocional.

Al llarg de diferents jornades, els pacients van tenir l’oportunitat de realitzar diferents exercicis d’una taula dissenyada per Lluís Pons Livermore, preparador físic de l’Hestia Menorca, i també de jugar al bàsquet, tot amb l’acompanyament i la supervisió dels auxiliars i terapeutes del centre. “L’objectiu és conseguir que les persones amb malaltia mental incorporin una rutina d’activitat física en el seu procés de recuperació”, assenyala Susana Subirà, directora de Fundació Hestia.

Desconfinant la Fundació Hestia

La Fundació Hestia va desconfinant-se progressivament després d’uns mesos ha hagut d’adaptar la seva activitat a les exigències de la crisi sanitària. A més de l’acció a l’Institut Freedman, en el marc del #MatealEstigma s’han preparat l’esmentada taula d’exercicis i diferents entrevistes per tal de donar continuïtat al projecte de sensibilització sobre activitat física i salut mental. Així mateix, s’ha anunciat el manteniment de la col·laboració amb l’Hestia Menorca, equip de bàsquet de la LEB Plata, que patrocina la Fundació com a peça d’aquest projecte.