Fundació Hestia visita Montserrat

Una muntanya única, un monestir amb molta història i veus singulars. Aquests són els vímets de la darrera activitat duta a terme per Fundació Hestia. Un total de 36 persones usuàries i sis professionals van visitar Montserrat el passat març. Per als que no havien anat mai, l’excursió es va convertir en una oportunitat excel·lent per conèixer aquest lloc emblemàtic. I per a tothom, en un nou moment de creixement i distensió, perfecte per potenciar habilitats socials i enfortir els llaços que uneixen les persones vinculades a la Fundació.

«Més enllà dels elements comuns de tot el Pla d’Activitats, la visita a Montserrat ens semblava interessant perquè era adaptable a les persones usuàries. Vam planificar dues opcions, fer una petita excursió fins a la creu o visitar el monestir. Finalment tots van anar a veure cantar els escolans i a dinar en un restaurant als peus de Montserrat, La Barca, on van esmorzar molt a gust i tots i totes van quedar encantats», detallen des de l’Equip de Suport de Fundació.

Per part de les persones usuàries, V.A. assenyalava «feia molt que no venia, tot està molt canviat», mentre que M.A. emfatitzava «canten molt bé els nens. ¡M’ha encantat!», en referència a l’Escolania de Monserrat, el cor vinculat a l’Abadia de Monserrat, considerat un dels més antics d’Europa i els orígens de qual es vinculen a una escola benedictina del segle XIII.

Integrada al Pla d’Activitats 2024, la visita a Montserrat és una de les iniciatives que permet a les persones usuàries de Fundació Hestia sortir del seu dia a dia per descobrir diferents espais i recursos que potencien el coneixement de l’entorn, la interrelació i contribueixen a que aquestes tinguin una vida plena. El relleu el pren a l’abril Sant Jordi, festivitat al voltant de la qual es treballarà amb la vista posada en la consecució d’aquests objectius.