Jornada socio-esportiva Fòrum Esports: altra iniciativa que connecta activitat física i salut mental

Nova iniciativa en sintonia amb el projecte #MatealEstigma de Fundació Hestia, que aposta per l’activitat física com a eina per millorar el benestar emocional i facilitar la integració de les persones amb malaltia mental. El Pavelló Camp del Ferro de Barcelona acull el dissabte 5 de desembre la primera Jornada Socio-Esportiva Fòrum Esports.

Organitzada per la federació Fòrum Salut Mental i Addiccions, la jornada pretén donar visibilitat als col·lectius de persones afectades per problemes de salut mental, addiccions i discapacitat, a través de competicions esportives i una exposició del projecte “Parelles artístiques”. Bàsquet 3×3, futbol sala i beer pong són les modalitats triades per a aquesta primera jornada, que vindrà precedida d’una xerrada titulada “L’art, la cultura i l’esport com a eines d’integració social”, programada per al dia 4 a les 12 del migdia.

“Fa dos anys que el Fòrum, una federació que agrupa 23 entitats del sector de l’atenció sanitària concertada i l’atenció social en salut mental i addiccions, per a nens i adults, va decidir fomentar l’activitat esportiva com a sistema d’integració social. Ja teníem entitats amb un club social que promovien activitats de lleure, però no la pràctica d’activitat física o esport de forma regular, que és el que volem incentivar amb aquesta jornada “, comenta Francesc Rodríguez, de la Direcció Tècnica de Fòrum.

Per a Rodríguez, l’elecció de l’esport i l’activitat física s’explica “per la conveniència d’actuar sobre l’estil de vida sedentari que tenen molts dels nostres usuaris i usuàries, i per la seva capacitat per afavorir la integració de les joves i les dones en aquest tipus de activitats”. Sempre, això sí, sense incidir en l’aspecte competitiu i facilitant que qualsevol, encara que no practiqui un esport, pugui participar. “Per això hem incorporat el beer pong, animarà a qui no practiqui activitat física de forma regular i ens pot ajudar en el que es refereix a la práctica femenina”, afegeix.

Pot trobar tota la informació sobre la Jornada a la pàgina web de Fòrum Salut Mental i Addiccions.

Projecte #MatealEstigma

Des de 2018, Fundació Hestia impulsa el projecte de sensibilització #MatealEstigma, un dels elements dels quals és el patrocini de l’equip de bàsquet de LEB Plata Hestia Menorca. Recentment, Oriol Incarbone, psicòleg de l’esport de la Fundació, va presentar el projecte en les XXVII Jornades de Psicologia de l’Activitat Física i l’Esport.