La Marató 2020 canvia la temàtica i dedicarà l’edició d’enguany a la COVID-19

El Patronat de la Fundació La Marató de TV3 ha decidit, de forma excepcional, canviar el tema previst per a La Marató 2020 per dedicar-la a la Covid-19 i traslladar l’edició de les malalties mentals a l’any 2021.
La necessitat d’avançar en la recerca del coronavirus SARS-CoV2, amb greus conseqüències sanitàries, socials i econòmiques, i de preservar íntegrament els recursos i les accions per a la sensibilització social, la divulgació i la recerca necessaris per a millorar la vida de les persones que pateixen trastorns mentals, han motivat la decisió de l’organització.

D’aquesta manera, i fins al dia 20 de desembre, TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació La Marató centraran els esforços per sensibilitzar i divulgar sobre la Covid-19 i s’apel·larà a la solidaritat dels ciutadans per sumar recursos que permetin avançar en la recerca que millori la qualitat i l’esperança de vida de les persones afectades per aquesta malaltia de gran abast.

L’adopció d’aquesta mesura per part del Patronat comporta traslladar a l’edició de l’any 2021 la celebració de La Marató dedicada a la salut mental, que havia estat anunciada al mes de febrer, la qual cosa la farà coincidir amb la 30a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, un element més que contribuirà a fer-ne una edició excepcional.