Persones tutelades comencen a collir èxits a l’hort urbà de Fundació Hestia

Amb l’assessorament de persones amb nocions prèvies a conrear horts i el “Manual pràctic de l’hort ecològic”, sota el braç, tutelats i tutelades han començat a collir èxits des de la primera sessió de l’hort urbà de Fundació Hestia, duta a terme el passat 3 de març, a partir de les 10.30 hores.

Un total de sis persones tutelades, juntament amb diversos professionals, es van afanyar a sembrar fruites i verdures com col, bròquil, enciams, julivert, coriandre, maduixes, romaní, api, bledes, fonoll, sàlvia…, a més d’altres plantes per a evitar plagues, com ara lavanda, caputxines i calèndules, conegudes també per les seves propietats antiinflamatòries.

Aquests participants constitueixen el grup que quedarà cada dijous, a la mateixa hora, per fer el seguiment de l’hort, els principals objectius del qual són connectar amb la natura i l’entorn, desenvolupar el sentit del compromís, la implicació i el treball en equip, així com fomentar la consciència sobre el medi ambient i la importància de la problemàtica mediambiental.

La posada en marxa del projecte d’hort urbà es vincula a la recent adhesió de Fundació Hestia al Pacte pel clima de les fundacions espanyoles, una iniciativa de l’Associació Espanyola de Fundacions i de la Fundació Daniel i Nina Carasso que té com a objectiu incentivar el sector filantròpic del nostre país a fer un pas decisiu de col·laboració en l’acció climàtica.