Persones tutelades participen en els tallers per preparar les festes de Gràcia de Barcelona

És creativitat, paper, plàstic, pinzells, pintura… , però també és companyerisme i integració, tal com destaca Laura. “M’agrada venir al taller perquè conec gent i em sento part de l’equip quan hi participo”, explica aquesta usuària de Fundació Hèstia.

La Laura, juntament amb altres persones tutelades, ha col·laborat en el guariment d’un dels carrers del barri de Gràcia de Barcelona, ​​que celebrarà la seva festa major del 15 al 21 d’agost. Animats per l’Eli, professional de Fundació Hestia, i en Joan, veí del barri, molt implicats tots dos en la preparació d’aquestes festes, usuaris de la Fundació es van sumar a un dels tallers el 20 de juliol passat.

Concretament, a l’encarregat de la decoració del carrer Lluís Vives que, seguint la temàtica escollida pels veïns (secreta fins fa ben poc), s’ha inspirat en Snoopy. Durant unes hores, els usuaris es van sentir un fester més participant al taller i aportant el seu granet de sorra en la confecció dels elements que  guariran el vial les jornades festives.

Queden molt pocs dies perquè usuaris de la Fundació, veïns i visitants puguin recórrer els 23 carrers engalanats del barri de Gràcia, gaudint d’unes festes amb un miler d’activitats programades i que tornaran a viure’s sense restriccions després de dos anys de pandèmia. Cal remuntar-se al 2019 per apreciar com va resultar llavors la col·laboració d’usuaris de Fundación Hestia amb la cita festiva més emblemàtica de l’estiu barceloní.

Atenció integral a persones tutelades

La participació en activitats com ara el taller de decoració de les festes de Gràcia és un dels elements que configura l’atenció integral que Fundació Hestia ofereix als usuaris i que es basteix en la coordinació amb altres recursos generals o especialitzats. El programa d’activitats dissenyat per la Fundació permet millorar les habilitats relacionades amb les activitats bàsiques de la vida diària i enfortir d’altres aspectes relacionats amb la comunicació i la integració dels usuaris.