Persones usuàries de Fundació Hestia s’endinsen en el món de la tecnologia

Ben immersos a un món cada cop més informatitzat. Usuaris de Fundació Hestia han començat un taller de noves tecnologies amb l’objectiu de manegar-se amb facilitat amb els seus dispositius i les xarxes socials, afavorint així les seves capacitats comunicatives i fomentant l’autonomia personal.

Maria i Adriana, auxiliars de la Fundació, van ser les encarregades d’impartir el 5 de maig, a la sala de reunions de les instal·lacions de l’entitat a Barcelona, la primera sessió del taller que va centrar-se en els telèfons mòbils, tant bàsics (feature phone) com intel·ligents (smartphone), una temàtica triada pel paradoxal desconeixement que pot envoltar aquest dispositiu.

“Encara que moltes de les nostres persones usuàries tenen telèfons i hi ha moltes coses que no saben fer: des de conceptes bàsics, com les trucades i les alarmes del mòbil, fins d’altres més complexes, com ara utilitzar l’Instagram per compartir records i fotografies a les xarxes socials, o Google Maps, per si en algun moment algú es desorienta i ha de trobar el camí cap on anava”, expliquen des de Fundació Hestia.

Per aquest motiu, la sessió va fer-se en base a una presentació de Power Point, molt visual, amb tot d’imatges i els passos un per un per fer més entenidors conceptes esmentats, una opció metodològica que va ser ben valorada pels participants. “Ha estat una hora de taller i se m’ha passat molt ràpid, ha sigut dinàmic i hem pogut ajudar-nos els uns als altres”, remarcava un d’ells.

Aquest taller, que continuarà amb sessions dos dijous al mes, integra el programa d’activitats que Fundació Hestia ofereix als seus usuaris i usuàries, amb propostes tan diverses com ara l’hort urbà o el ioga.