Salut mental, una prioritat global: el missatge que va calant a la LEB Plata

Amb la primera volta de la Lliga Regular “Est” de LEB Plata finalitzada i més enllà de l’segon lloc en la classificació de l‘Hestia Menorca, el projecte de sensibilització #MatealEstigma segueix avançant. El començament de la temporada va coincidir enguany amb el Dia Mundial de la Salut Mental, motiu pel qual Fundació Hestia, Hestia Menorca i dispositius de l’Àrea de Salut de Menorca van organitzar el “Concurs de Dibuix #MatealEstigma: Coronavirus i salut mental, una prioritat global “, i van dur a terme una pintada de mural basant-se el disseny guanyador en la categoria adultos.

Amb motiu d’aquesta mateixa efemèride, jugadors i entrenador de l’Hestia Menorca van rodar un espot per transmetre el missatge que l’Organització Mundial de la Salut volia transmetre aquest any, el de la necessitat de destinar suficients recursos a la salut mental i que aquests siguin accessibles per a qualsevol persona en tota circumstància. L’espot es va estrenar el mateix dia que s’iniciava la temporada i, fins al moment, s’ha retransmès en tots els partits que el club menorquí ha jugat a casa, i en els disputats fora davant Albacete Basket, CB Villarrobledo Fundación Globalcaja La Roda. Aquests dos darrers equips juntament amb el CB Tarragona han protagonitzat les fotos #MatealEstigma  de la present temporada. Així mateix, altres clubs, com el Barça B o el digital Menorcaaldia es van fer ressò d’aquesta iniciativa.

Finalment, durant l’últim partit disputat per l’Hestia Menorca en el seu Pavelló, els guanyadors del concurs de dibuix es van fotografiar amb els seus premis al costat de l’equip. Uriel Ruiz (categoria infantil) ja era fan de club, però Katty Vidal (adults) s’ha incorporat a l’afició menorquina arran d’aquest concurs i de la promoció de l’assistència als partits a persones amb malaltia mental que s’inclou dins el patrocini, ja que cada jornada Fundació Hestia reparteix les entrades que li corresponen com a patrocinador principal entre els usuaris de dispositius de salut mental de Menorca.