‘COpizzeant’ per la salut mental

Dia suau de principis de tardor, un racó privilegiat del camp menorquí, bases de pizza, tomàquet, mozzarella, formatge Maó i sobrassada, i una setentena de persones amb les mans a la massa per la salut mental, disposats a donar un #MatealEstigma diferent .

Fundació Hèstia, Hèstia Menorca i usuaris i professionals de diferents dispositius dependents de l’Àrea de Salut de Menorca, el Consell Insular de Menorca i la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca es van reunir a Camping Son Bou per passar un matí “COpizzeant per la salut mental”.

La jornada de sensibilització i convivència, que comptava amb la col·laboració del càmping, Coinga i JJ Carreras, es va desenvolupar en un clima molt distès, possibilitant l’intercanvi entre jugadors de l’Hèstia Menorca i persones amb malaltia mental de Sant Miquel, Sa Platja Gran, Calàbria , Centre Ocupacional La Florida i Hospital de Dia del ‘Mateu Orfila’.

Reunits en una de les zones de pícnic del càmping, que es va decorar amb el mural col·laboratiu “Menorca Sostenible”, els participants es van posar ràpidament mans a l’obra seguint l’exemple d’un cinc titular de luxe, integrat per Maria, una de les usuàries participants, i Pol Molins, Luís García, Àlex Tamayo i Maxime Yomi, jugadors de l’Hèstia Menorca.

Massa de COpizza, tomàquet, mozzarella i sobrassada de Porc Faixat de JJ Carreras, i formatge Maó de Coinga es van convertir, després del pas pel forn del Restaurant Camping Son Bou, en un esmorçar que va fer gaudir tots els presents, tots molt compenetrats i amb ganes de bromes i de fotos, i que es vam mostrar molt satisfets al terme de la trobada.

Tal i com destacaven es acompanyants dels usuaris i usuàries, no és fàcil reunir a persones de diferents dispositius i a jugadors d’un club de bàsquet per gaudir d’una activitat al aire lliure, engrescadora i inclusiva, que va captar, a més a més, l’interés dels mitjans, els quals, amb el seu trebal, han contribuït a aquest #MatealEstigma ‘COpizzero’.

#MatealEstigma i COPizza

L’activitat s’emmarca en el projecte de sensibilització #MatealEstigma, els objectius del qual són promocionar l’esport com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració dels col·lectius amb malaltia mental greu i fer visible la malaltia mental, contribuint a lluitar contra l’estigma associat a la mateixa.

El projecte, lligat al patrocini de l’Hèstia Menorca des del 2018, incloïa una pintada de mural amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, que se celebra cada 10 d’octubre. Tot i això, aquest any, Fundació Hestia va decidir realitzar aquesta nova activitat per aprofitar l’oferiment de Camping Son Bou, molt interessat a participar al #MatealEstigma, i per la voluntat de la Fundació de donar a conèixer COpizza, recolzant-se en aquest cas a Coinga i JJ Carreras.

COpizza és una iniciativa que pretén contribuir a una societat més inclusiva propiciant la integració laboral de persones amb malaltia mental en el procés d’elaboració d’un producte molt especial, la COpizza, un producte artesanal elaborat amb primeres matèries de màxima qualitat des del compromís amb la economia inclusiva, amb la cooperació de Fundació Hèstia i la complicitat dels consumidors i de tots els que fan possible arribar a llars, supermercats, hotels o cafeteries.

Més info: