Els tutelats de la Fundació Hestia gaudeixen de les Festes de Gràcia 2019

Havien col·laborat en els guariments d’un dels carrers del barri i per això la seva passejada amb motiu de les Festes de Gràcia va tenir un al·licient especial. Tutelats de la Fundació Hestia van sortir el passat dia 19 amb motiu de les celebracions estiuenques d’aquest emblemàtic racó barceloní, que s’engalana cada any a mitjans d’agost.

Els tutelats van gaudir tant de l’ambient festiu com de les impressionants decoracions d’aquesta edició. Van observar, contents, com el fruit del seu treball en uns tallers, un núvol de papallones de paper alegrava el carrer de Lluis Vives, que aquest any havia adoptat com a lema “La font de la festa” per donar protagonisme al principal element diferencial d’aquesta via, la seva font.

La col·laboració en tallers, com ara el d’elements decoratius per a aquesta festivitat, i la realització de sortides permet enfortir els llaços entre els tutelats i l’entitat que els tutela, i proporcionar experiències de contacte, integració social i lleure que aprofiten dels recursos culturals de la ciutat de Barcelona.

La Festa Major de Gràcia

L’ origen de la Festa Major de Gràcia es remunta a 1850, quan l’aleshores villa de Gràcia va emancipar-se de Barcelona i va començar a celebrar la seva festa major el 15 d’agost, coincidint amb la Verge d’Agost. El guarniment de carrers i places per part del veïnat, i els actes festius per a grans i petits són els elements més que més identifiquen una festa que es perllonga durant una setmana i que rep una gran afluència de gent.

Els temes dels guarnits són molt variats i es poden agrupar en tres grans apartats: crítiques o ironies sobre aspectes d’actualitat, espais exòtics i encantats i la recreació de la història local barcelonina. A banda del tradicional concurs de guarnició de carrers, que dona força premis- en aquesta edició, el carrer en la decoració del qual col·laborà la Fundació, obtingué el 20é-, s’organitza també un concurs de decoració de balcons i portals que és de creació més recent.